JU DO IT 6

Die effectieve manier van communiceren maakte mij nieuwsgierig

De meeste medewerkers waren gelukkig uit het goede hout gesneden. Toch bleven er altijd een aantal die telkens weer opnieuw uitgelegd wilden krijgen wat mijn verwachtingen die dag waren. Elke keer opnieuw diezelfde vragen beantwoorden. Dat kostte energie. Daar moest een oplossing voor zijn.

site

De effectieve manier van communiceren zoals ik die van Henk en Jan had geleerd (zie blog 5) maakte mij nieuwsgierig. Dat wilde ik ook toepassen op mijn werk. Maar, hoe leerde je dat?

Ik ging op onderzoek.

Samen met een aantal collega’s schreven wij ons in voor de opleiding ‘Middlemanagement’. Dat leverde veel informatie over organisatiekunde en het belang van samenwerken. Daarop volgde de training ‘functionerings – en beoordelingsgesprekken’. Dit ging vooral over de structuur en inhoud van dit soort gesprekken. Prachtig op mijn CV, alleen niet dát wat ik zocht.

logo ju do it

De opleiding die het dichts in de buurt kwam van mijn doel was de training ‘oplossingsgericht werken’.

Toch gaf ook deze opleiding mij niet de voldoening waar ik naar op zoek was.

Tot dat ik een advertentie las in dagblad ‘de Limburger’:

‘Boekpresentatie: Gratis maar niet voor niets’.