JU DO IT

JU DO IT 10

Ik voelde mij niet begrepen….

Dit speelde in de tijd dat ik bedrijfsleider was op het hoogtepunt van de firma. Op dat moment hadden we zes vestigingen in Limburg en zuid-oost Brabant.

We kregen een nieuwe directeur.

Ik stelde voor iedere maandag ochtend in een korte ‘bila’  bij te praten. Wat speelt er? Zitten we nog op koers? Moeten we bijsturen?

Onze nieuwe directeur had geen interesse voor een bila.

“Één keer per maand?” vroeg ik?

“nee”

“Ieder kwartaal”

“Oke”, was het antwoord.

Na een jaar waarbij alle geplande overleggen op het laatste moment waren afgezegd werd ik uitgenodigd voor een beoordelingsgesprek.

De directeur startte het gesprek door te zeggen dat hij een aantal punten wilde bespreken waarover hij niet tevreden was het afgelopen jaar.

Dat was het moment..

Ik voelde mij niet begrepen.

Feedback matters

“Als we tussentijds hadden overlegd, had ik kunnen bijsturen” was mijn reactie.

Hoe belangrijk vind jij het geven van feedback?

Ik help mensen die wéérzin hebben in hun werk zodat zij weer zin krijgen om te werken.